College360 gennemfører løbende en række evalueringer af kvaliteten i undervisningen og undervisningsmiljøet, elevernes trivsel og virksomhedernes tilfredshed. Vi bruger på skolen evalueringsresultaterne aktivt i vores kvalitetsudvikling.
Elevtrivselsundersøgelse (ETU)
Virksomhedstilfredshedsundersøgelse (VTU)
Undervisningsevaluering (UVE)
Undervisningsmiljøvurdering (UMV)
Proces for undervisningsmiljøvurdering
Beskrivelser af faserne i undervisningsmiljøvurdering
- Fase 1: kortlægning af undervisningsmiljøet
Til kortlægning af elevernes undervisningsmiljø stilles en række spørgsmål til det fysiske og æstetiske undervisningsmiljø. Det psykiske undervisningsmiljø vurderes dækket af den årlige Elevtrivselsundersøgelse (ETU). Alle eleverne på eud/eux svarer anonymt på spørgeskema via Avenquest.
I 2022 gennemføres spørgeskemaundersøgelsen i UMV samtidig med den årlige ETU i november 2022. - Fase 2: Beskrivelse og vurdering af resultaterne fra kortlægningen
På baggrund af resultaterne fra kortlægningen udarbejdes en skitse til en handlingsplan. Denne handlingsplan drøftes og kvalificeres med elevudvalg. - Fase 3: Handleplan til forbedring af undervisningsmiljøet
- Fase 4: retningslinjer for opfølgning på handlingsplanen
Efter drøftelsen med elevudvalg færdiggøres handleplan til forbedring af undervisningsmiljøet. Handleplan skal indeholde tidsplan for opfølgning.
Evaluering af skoleoplæring
Selvevaluering
Aktivitet Selvevaluering gennemføres i alle afdelinger, hvorefter uddannelseslederne prioriterer indsatser og udarbejder en opfølgningsplan sammen med medarbejderne. College360 offentliggør planerne jf. kravene gældende i BEK nr 570 af 07/05/2019 i bekendtgørelsen om erhvervsuddannelser.
Formål Opfølgningsplanen skal indgå som en del af afdelingernes løbende kvalitetsarbejde i forbindelse med afdelingsmøder, strategiseminarer, strategiplaner og budgetlægning.
Procedure
- Uddannelseslederne henter resultater af afdelingens undervisningsevaluering, elevtilfredshedsundersøgelse og virksomhedstilfredsundersøgelse én gang årligt. Dette sker i december.
Ansvar: Uddannelsesleder
Deadline: December - Uddannelseslederen i hver afdeling drøfter resultaterne med elever, medarbejdere og LUU. På baggrund af drøftelserne udarbejdes afdelingens indsatsområder og opfølgningsplan.
Opfølgningsplanen indeholder som minimum:
- Begrundelse for ændring og valg af indsatsområde
- Målsætninger
- Tidsplan for indsatser
Ansvar: Uddannelsesleder
Deadline: Uge 8
Opfølgningsplan drøftes med uddannelseschef og direktør, som godkender planen, hvorefter den offentliggøres.
- indsatser fremlægges og debatteres med undervisere samt medtages på førstkommende elevrådsmøde.
- resultaterne fremlægges og debatteres på møder i Det Lokale Uddannelsesudvalg i første kvartal.