Når du har valgt studieretning, toner du din uddannelse med to studieretningsfag. På Marketing og sport vil du få studieretningsfagene Virksomhedsøkonomi A og Afsætning A.
Bliv klogere på samspillet mellem økonomi, finansiering, salg og marketing
I virksomhedsøkonomi A lærer du om virksomhedens budget, regnskab, nøgletal og bæredygtighed. Du lærer at analysere virksomhedens økonomiske situation og strategi, så du kan træffe økonomiske beslutninger i forhold til virksomhedens planlægning og økonomi og på den måde bidrage til at udvikle virksomhedens strategier. Du lærer at analysere virksomheders interne og eksterne forhold ved hjælp af forskellige teoretiske modeller og herudfra give begrundede selvstændige forslag til løsning af problemstillinger i virksomheden.
Afsætning A handler om salg på det nationale og internationale marked. Faget fokuserer på emneområder som: strategi, kunders købsadfærd, konkurrenceforhold, markedsanalyse, målgruppevalg, marketingmix, internationalisering og informationssøgning. Du lærer at analysere virksomheders interne og eksterne forhold ved hjælp af forskellige teoretiske modeller og herudfra give begrundede selvstændige forslag til løsning af problemstillinger i virksomheden.
Fælles for de to studieretningsfag er, at du lærer at bruge modeller og værktøjer til at løse aktuelle problemstillinger for en virksomhed.
Fag på Marketing og sport fordelt på dine 3 gymnasieår
Læs mere om fagenes indhold.