Når du har valgt studieretning, toner du din HHX uddannelse med to studieretningsfag. På Marketing og kommunikation vil du få studieretningsfagene Afsætning A og International økonomi A.
Drømmer du om at arbejde med kommerciel kommunikation og markedsføring?
Studieretningen Marketing og kommunikation på HHX er nemlig for dig, der brænder for salg, marketing, reklame og kommunikation i et internationalt perspektiv.
Afsætning A handler om salg på det nationale og internationale marked. Faget fokuserer på emneområder som: strategi, kunders købsadfærd, konkurrenceforhold, markedsanalyse, målgruppevalg, marketingmix, internationalisering og informationssøgning. Du lærer at analysere virksomheders interne og eksterne forhold ved hjælp af forskellige teoretiske modeller og herudfra give begrundede selvstændige forslag til løsning af problemstillinger i virksomheden.
I international økonomi A kigger vi udad. Vi arbejder med at beskrive, analysere og vurdere samfundsøkonomiske sammenhænge og problemstillinger i både et nationalt, et europæisk og et globalt perspektiv. Centralt for faget er koblingen mellem teori og empiri (data). Blandt emnerne er økonomiske politikker, velfærdsmodeller, markedsefficiens, globalisering, og vækst- og udviklingsøkonomi.
Fælles for de to studieretningsfag er, at du lærer at bruge modeller og værktøjer til at løse aktuelle problemstillinger for en virksomhed.
Fag på Marketing og kommunikation fordelt på dine 3 gymnasieår
Læs mere om fagenes indhold.