26 jun. 2026
HTX's 3.g-elever kan nu kalde sig studenter. Efter den sidste eksamen og en intens afslutning på skoleåret kunne årets afgangselever fejre deres studentereksamen sammen med familie, venner og lærere. Dimissionen markerede afslutningen på tre års hårdt arbejde og begyndelsen på et nyt kapitel med videre uddannelse, arbejde og nye oplevelser. Skolen ønsker alle studenter et stort tillykke og held og lykke fremover.
Efter tre års målrettet arbejde, projekter, eksamener og faglige udfordringer har HTX's 3.g-elever nu afsluttet deres uddannelse og kan kalde sig studenter.
De sidste eksamener er vel overstået, og i den forbindelse blev årets studenter fejret ved en festlig dimission sammen med familie, venner, lærere og øvrige medarbejdere. Her blev elevernes indsats gennem de tre gymnasieår markeret, og der blev sat punktum for en vigtig periode i deres liv.
Årgangen har gennemført en uddannelse med fokus på teknologi, naturvidenskab og innovation, hvor eleverne har arbejdet med både teoretiske problemstillinger og praksisnære projekter. Undervejs har de udviklet faglige kompetencer, samarbejdsevner og teknologisk forståelse, som giver et stærkt fundament for fremtidige uddannelses- og karrierevalg.
Dimissionen bød på taler, overrækkelse af eksamensbeviser og mange stolte øjeblikke. For eleverne markerer dagen ikke blot afslutningen på gymnasietiden, men også begyndelsen på et nyt kapitel med videregående uddannelser, sabbatår, arbejde og nye muligheder.
Årets legat for 'den gode gymnasieelev' gik til Marinus Brask fra 3.UX for sit glimrende arbejde i studenterrådet, sit smittende engagement og venlige ånd, der inspirerer både elever såvel som undervisere.
Skolen ønsker alle årets studenter et stort tillykke med eksamen og takker dem for deres engagement og bidrag til skolens fællesskab gennem de seneste tre år. Vi ser frem til at følge deres videre færd og ønsker dem held og lykke med de mange spændende udfordringer, der venter.
